Det är något fel på männen i min familj

Vi har en religionsuppgift att förklara olika begrepp och ett av begreppen jag ska förklara är "treenigheten". Därför frågade jag min kära familj om de kunde förklara det på ett bra sätt. Hittade även en bra förklaring på ne.se som jag drog för dem efteråt...
 
Sofie: Man skulle kunna se treenigheten som vatten. Att Gud kan finnas i tre former och det kan vatten också. Vatten kan ju vara flytande, gas och fast form, men består ändå av samma partiklar!
Pappa: Men vem av dem är gas då? Jesus? Eller Anden?
Sofie: Pappa...
Pappa: Kan de sublimera? Eller kan de övergå direkt från fast till flytande?
Johan: Vem leder ström bäst?
Pappa: Vad har de för kokpunkter?
 
... Fuck you too.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0