Var hälsad

Idag inleds sista månaden på året och min morgon började bra. Gick upp tjugo i nio för att se första avsnittet av julkalendern. Varm oboy, mackor och pepparkaka var inte helt fel såhär första december, med Greveholms slott på tvn. Visst, förra gången den julkalendern gick var jag två år, så jag minns ingenting, men har sett den flera gånger när jag varit sjuk och hemma från skolan och den är hur mysig som helst. Därför håller jag tummarna för att denna blir lika bra som förra.
 
Förutom att det är första december och man officiellt får lyssna på julmusik och dricka hur mycket glögg som helst så har temperaturen sjunkit, äntligen. Frosten ligger som ett skimrande silvertäcke över hela gräsmattan och takpannorna, och luften bara skriker vinter på mig och mina kinder så fort jag går utanför dörren. Åh, vad jag längtat. Var dessutom hemma hos Johanna igår på vårt årliga julpyssel och gjorde nejliksiner och julkort och åt julmat. Går det att få mer julkänsla?
 
Ja, vänta.
 
Sådär ja! Satte på Michael Bublé's julskiva. Hihi. Nu saknas det bara en gran och att julpyntet - som täcker hela köksbordet och golvet i mitt rum - kommer upp i fönster och på hyllor. Och att snön börjar falla på riktigt!
 
Nu efter tre timmars studerande av matematik och religion ska jag fortsätta knåpa på en bild jag pysslar med i illustrator. Lär mig fortfarande och det är så roligt! Hade lätt kunnat jobba med något sådant här. Apropå att göra bilder så kommer jag inte ha någon julkalender i år, för det kommer bara bli tråkigt för er med tanke på att jag egentligen inte har någon tid att lägga på det. Så det skulle bara bli stressigt och så skulle jag få prestationsångest. Däremot ska jag försöka lägga upp adventsbilder! Och självklart dyker det upp någonting på julafton. Det ska jag inte strunta i.
 
Nu ryser jag över hela kroppen, haha. Silent Night började spelas och jag bara kände världens nostalgikänsla spridas inuti. Mm. Detta kanske borde klassas som min favoritårstid ändå. Förmodligen ärvt det av mor min.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0