Framtiden

Jag skriver alltid rubriken sist. Det är lättast så.

Sitter framför ugnen och tänker på framtiden (alltså, jag lagar mat och dessutom är det varmt och skönt att sitta här, så). Jag fyller 18. Då blir man myndig och får börja sköta sig själv. Då får man skriva under saker. Då får man ta körkort. Man får göra en massa fler saker än så.

Jag pratade med en 18-årig kompis för ett tag sedan (19 snart), som börjat få panik för att han inte visste vad han skulle göra av sitt liv. Han tar liksom studenten i år och ska ut och starta sitt "riktiga" liv. Då jag pratade med honom kunde jag inte förstå vad han menade, men nu när jag faktiskt har mindre än min gymnasietid kan jag börja ana. Vad fasen ska jag göra om det knappa 1,5 år jag har kvar här? Fortsätta plugga direkt? Knappast. Resa utomlands ett år? Kanske, fast fick idag insikten att man glömmer av en hel del av det man lärt sig under ett år. Lycka till med att komma tillbaka och gå universitet när man glömt vad multiplikation är.

Har inte heller en aning om vad jag vill jobba som senare. Musik? Njaaa. Film? Hur då?

Blir galen på min hjärna. Gaaah.


Kommentarer
Postat av: ChapterKing

You'll become something big.

2012-01-31 @ 23:04:09
URL: http://www.chapterking.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0