Sömnparalys

Vaknade vid 4 i morse av skitjobbigt ont i magen, så har varit vaken sedan dess. Skulle försöka sova lite alldeles nyss, men när jag skulle somna och började sväva in i drömvärlden och fick en märklig dröm som gjorde att jag öppnade ögonen igen, hände en ännu märkligare sak.

Jag kunde inte röra mig.

Mina ögon gick att öppna till hälften ungefär, men när jag försökte röra fingrarna, vicka på tårna eller spänna någon som helst muskel gick det inte.

Fick panik.

Försökte få fram något ljud, men inte heller det gick. "tänk om någon kommer ner och finner mig såhär och så kan jag inte berätta att jag faktiskt är där!". Massvis med sådana tankar flög genom huvudet.

Det var en jäkla tur att Victor frågat mig om detta innan, eftersom han själv varit med om det tidigare, annars hade jag VERKLIGEN fått panik. Sömnparalys.

Glöm att jag somnar om.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0