Like a sir

God eftermiddag hängivna readerz. God kväll kanske är mer korrekt. Sak samma.

Det regnar. Dock är det inte av de där dagarna då gräset blir överväldigande grönt, utan en av de dagarna allting bara blir lite gråare än vanligt. Men jag klagar inte. Regn är så mysigt. Och det där skrev jag inte sarkastiskt, faktiskt. Allt blir så poetisk med regn. Sitta på bussen och kolla ut genom fönstret en vanlig dag är inte samma sak om man inte kan följa en av alla tusen vattendroppar sakta rinna nerför fönsterutan utanför.

Jag saknar Sofie. Hon som fanns här för ungefär två år sedan finns inte kvar. I stället sitter här en aningen äldre tjej med blont hår, med noll inspiration och noll kunskaper i det svenska språket. Det känns som att alla tal i matten och alla ord i engelskan sakta men säkert tränger bort svenskan. Kazz... Eller så är det helt enkelt för att jag slutat läsa svenska böcker utan endast läser HP på engelska. Ska nog läsa klart Sagan Om Ringen. När jag får tid. Det har jag inte nu.

Ny design! Tog mig en evighet att göra headern för hittade ingen vettig bild, så det blev en på en pianospelandes Sofie. Den duger så länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0