Ni vill bara strypa mig, erkänn

Jag har en förmåga att ena sekunden känna mig extremt motiverad till att vara produktiv och nästa sekund känna "fuck it" och lägga mig i soffan framför tvn och sedan fastna där. Har dock kommit på ett sätt att få min motivation att stanna och som gör att det känns lite roligare (observera lite) att göra allt det där jag egentligen helst undviker.
 
Här är mitt knep - Jag gör LISTOR!
 
 
De två sista punkterna brukar ofta bli något i stil med det som står. Senast stod det "Once Upon a Time" i stället för Greys och "Sushi?" i stället för "Ta en varm och onödigt..."... Dafuq... Skulle stå "Ta en varm och onödigt LÅNG dusch"... Shit. Märkte det nu. Fail. Nåja, det blir nog bra ändå. Nästa sak på listan som jag tänkt göra är kemin. Det suger hårt. Avskyr kemi. Men kommer vara så himla nöjd med mig själv efteråt när jag kan kryssa för att jag minsann har läst! Hihi.
 
Livet är verkligen vad man gör det till, har ni tänkt på det? Jag menar... Ser man positivt på saker, letar efter det man uppskattar i stället för det man ogillar så blir allt mycket lättare. Visst, jag har 2 prov, en uppsats och en inlämning nästa vecka, det är inte något jag direkt ser fram emot. Men det gör ingenting! Det finns ju annat här i livet. Plugga kan jag göra nu på dagarna och sedan ta rast på kvällen, sitta i soffan med en kopp te och en bok, vroooma iväg med holländaren  i en bil, se på serier man älskar eller som jag gjorde i förrgår: sitta och skriva på den där berättelsen som man aldrig kommer någonvart på. Någonvart... vilket fult ord. Finns det ens något som heter så?
 
Sedan längtar jag sönder mig efter minusgrader och snö. Åh, vad jag längtar till att det där mjuka, gula ljuset stannar hela natten på grund av det fluffiga snötäcket som täcker allt i ett vitt täcke. Se stora bomullstussar dala ner i lyktstolparnas sken. Hm.
 
Nej, nu ska jag sluta göra er förbannade på hur mysigt jag tycker att allting är just nu. Hade själv bara muttrat "gå å dö" om någon skrev eller sa såhär om jag var aningen irriterad eller hade aningen för lågt blodsocker, hehe.
 
Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0