Biobesök för första gången på evigheter

Oj! Som tiden drog iväg där. Kändes som jag skrev här igår.
 
Det känns inte som att julen är på väg måste jag erkänna. Snön försvann lika snabbt som den kom och enligt yr.no så väntas det inget annat än regn fram till julafton. Så tråkigt. Dessutom har vi inte fått in någon gran än och julpyntet ligger fortfarande i lådorna. Men det ska nog bli ändring på det. I kväll ska här bli julstämning så det räcker och blir över! I år har vi bestämt att granen ska gå i guld och vitt, så vi får se hur vi får till det...
 
Var på Desolation of Smaug i lördags. Senaste gången jag gick på bio var när Hunger Games kom ut. Ettan alltså. Och det var ingen rolig erfarenhet. Blev på riktigt åksjuk av deras idiotiska filmande med skakande kameror och snabba byten mellen klippen. Men denna gången var det bättre, det kan jag säga.
 
Är du inte intresserad av Hobbit och Tolkien så kan du sluta läsa nu! Fast har du tråkigt, fortsätt gärna. Är ju ett inbitet Tolkien-fan och har förmodligen fler åsikter om filmen än de flesta andra. Generellt tyckte jag att den var bättre än ettan. Trots att det var en drake med kändes denna mindre animerad än den förra och på något sätt tyckte jag att de denna gången gjorde Tolkien rättvisa på något sätt. Åtminstone betydligt bättre än förra filmen. Finns några små saker jag störde mig på – som när de filmade med undervattenskameror, dafuq liksom – men ska inte rabbla allt. En sak var att de gjorde Legolas dåligt. Visst är det år sedan de gjorde Sagan om Ringen filmerna och han har åldrats, men hans ögon är totalt uttrycksslösa... Och det har de gjort i datorn. Sämst. Och har så många fler tankar och åsikter... Men ska inte dra dem allas om sagt. Hur som helst var jag helt till mig när jag kom ut från biosalongen och pratade hål i huvudet på holländaren, haha. Mmmm. Tolkiens magi.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0