Sådan är jag

Jag har ofta beslutsångest. Just nu sitter jag och funderar över huruvida jag ska göra prov i morgon eller skriva en uppsats. Man har nämligen de två alternativen och hade ställt in mig på prov, men inser nu att det änna hade varit gött att bara lämna in uppsatsen. Ämnet är de Abrahamitiska religionerna. Mycket lättare om han bara bestämt det ena eller andra för mig så att jag sluppit fundera på vad som skulle ge bäst resultat i mitt fall.
 
En annan sak jag gått och velat med de senaste dagarna är en liten futtig text. Ska byta ut min gamla macbook nu, så införskaffar mig en iPad. Beställer man en sådan över nätet - liksom en iPod - så kan man få gravera in en text på baksidan, vad som helst, men det ska få plats på två rader, 34 x2 tecken. Så har velat fram och tillbaka mellan seriösa citat från LOTR, skämtsamma kommentarer från the internet och meningar som har någon personlig betydelse för mig, men inte kommit fram till något. Nu är det dock så att jag faktiskt vill ha den där nedrans iPaden så jag har valt ett citat passande för det jag ska pyssla med på den; att skriva. Så skiter i hur pretentiöst det än må låta, det ska graveras in!
 
Förslag som blev ratade:
 
    I wish I was an iMac
    "My Precious"
    I know you wanna tap me
    "You shall not pass!"
    You're holding me backwards, idiot.
    "All that is gold does not glitter
    Not all those who wander are lost"
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0