Ett inlägg med ett syfte

Var hälsad jordbor.
 
Här sitter jag i min manliga skjorta och andas genom munnen. Egentligen skulle jag inte skriva något speciellt här idag, utan faktiskt bara lägga upp en bild åt min kära farmor.
 
Varför blommar inte träden än? Det var ju världens värmebölja härom veckan, men ändå ser det ut som allt är dött. Inte ett skott så långt ögat kan nå. Inte en droppe regn. På flera dar. Längtar till att allt blir så grönskande och inte lika genomskinligt som nu. Så att man inte kan se folket som går på andra sidan häcken. Så att man inte ser hela vägen ner till centrum från vårt hus. Så att man kan sitta och gömma sig uppe i hammocken bland alla syrenbuskar och njuta av den ljuvliga doften. Tända en liten brasa i eldkaret när man sitter där i den mörka sommarnatten. Åh, vad jag plöstligt började längta efter shorts och klänning nu. Och att gå barfota. Och att få ännu fler sommarfräknar över kinderna.
 
Här kommer hur som helst bilden till farmor. Eller du får tre stycken. HEJ FARMOR!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0