Bok! Bok! Bok!

Jag är så otroligt ivrig just nu.
 
Det slutade med att jag fick dela upp min bok i två. Annars hade det blivit en stor klump av ord som inte ens jag orkat läsa. Nu blir det två lagom långa böcker. Och jag har nääästan redigerat klart den första nu. Inledningen har krympt med 10 000 ord. Resten har också krymt med 10 000 ord. Resten = rensat bort massvis med onödiga meningar och grejer som bara tar plats och inte ger någonting annat än just plats. Hihi. Snart dags för villiga att korrekturläsa.
 
Fortfarande orolig för att min story ska vara för tråkig. Inte egentligen för mitt språk. För mig är fantasin och förmågan att skriva intresseväckande viktigare än grammatiken och allt det där språkliga (som inte har att göra med intresseväckande). Tänk om folk tycker det är svårt att ta sig igenom min bok. Tänk om den är så seg. Tänk om folk tycker allt är förutsägbart och trist och inte tycker de bitar jag verkligen ÄLSKAR är vidare bra. Uuuh.
 
Grejen är att eftersom jag fick dela upp allt i två högar så har de mest spännande händelserna kommit i hög två. Visst händer det saker i ettan, men inte alls lika åh-nej-vad-ska-hända-aktiga. Får hoppas att jag ändå lyckats få till det utan det där. Nåja, jag får väl se.
 
Nu blir det sen lunch. KRAM.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0