Då trivs jag som bäst

Sitter och letar förlag. Herregud. Önskar jag kunde gå tillbaka till den där känslan att jag var så stolt och nöjd med att bara ha skrivit en bok. Nu känns det som att det även är viktigt att andra än jag tycker den är bra. Måste sluta. Måste försöka hitta tillbaka igen och vara nöjd som det är. Sluta vara sådan perfektionist.
 
 
Vad gör jag idag då? Jo, bror min skriver körteorin idag. Han är så självsäker att vi slagit vad om huruvida han kan få full pott eller inte. Vinner han (alltså att han får alla rätt) ska jag baka en kaka till honom. Vinner jag... Då händer inget. Insåg jag nu. Jag vinner inget. ... Jag är alltså urusel på att förhandla. Bra jobbat.
 
Annars ska jag skriva på tredje boken, hehe. Det är så roligt att skriva! När man sjunker in i berättelsen och inte kan sluta låta fingrarna glöda över tangenterna. Åh. Med underbar, fantasitriggande musik strömmandes ur högtalarna och helst smattrande regn utanför fönstret. Mmmm. Så härligt.
 
Vet förresten inte om jag drömde att mamma bad mig städa huset om jag inte fick något jobb idag... Borde nog ringa och fråga. Hoppas det var en dröm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0