Hemmafrun

Insåg precis att en av de få utbildningar jag lyckats fatta tycke för inte alls finns i Linköping som jag först trodde, utan i Norrköping. Vet inte längre vad jag vill bli. För många val, för många viktiga beslut. Fuck this shit, jag blir hemmafru.
 
Ägnat hela förmiddagen till att leta efter nya möjliga utbildningar, hittat några yrken som nog skulle passat mig, men inte mer än så. Alltid stor konkurrens om jobben och så finns det ingen ordentlig utbildning för just det där jobbet utan man måste ta massvis med andra små sidovägar. Skit på dig, samhället. Måste man ens jobba? Behöver man ens pengar? Kan jag inte bara få bo i en liten trädkoja i skogen, jaga harar och steka dem över en lägereld. Eller? Så slipper jag allt det här.
 
Vill verkligen inte ta ett sabbatsår till. Vill plugga. Vill hitta en underbar studieort där jag trivs jättebra och bo i egen lägenhet och bara ägna mig åt att ta in mängder med kunskap! Vill få en struktur i vardagen. Typ. Inte bara jobba lite och jobba lite till.
 
Behöver en peppande vårbild känner jag.
 
Får fasiken tvinga mig själv till att skriva ett jäkla mästerverk som jag kan ge ut och få massa cash på --> problem solved och jag behöver aldrig jobba mer. Perfekt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0