Bryter ihop med jämna mellanrum

Nattbloggar lite.
 
Mycket har hänt sedan senast. Saneringen lyckades och inga fler vägglöss skulle finnas i mitt rum. Flyttade tillbaka alla saker från förrådet (som elektroniken och allt det andra som inte skulle tåla 60 grader) och gjorde mig redo till att gå och lägga mig på söndagskvällen. Vad ser jag då om inte en liten motherfucker som turboklättrar över min vägg. Liten och ful var den också.
 
Bröt ihop i vanlig ordning, väckte familjen genom att ringa och vara förtvivlad i telefon (klockan var väl runt 01) och sedan ringde jag efter assistans, hah. Slängde för övrigt ut denna lusen genom fönstret, vilket jag inte gjorde med de andra då jag inte förstod att de var vägglöss.
 
Dagen därpå ringde jag till saneringsfirman och berättade att det fanns fler – trodde vid detta tillfälle att jag måste fått med mig en enda in och nu var stället lusfritt eftersom jag inte sett några efter det – och hon sa direkt: ja, men då får vi väl göra en kemisk sanering också. Samma kväll. "Åh, du kan inte vistas i lägenheten på 24 timmar, men sedan får du sova där så att du lockar fram vägglösen".
 
Jag fick nog och spontanbokade biljett till Göteborg. Hem. Tur att jag har världens bästa kompisar som erbjöd sig att sova i lägenheten medan jag var borta för att locka fram äcklena. Bäst.
 
Så, jag har varit hemhemma sedan i måndags. Vilat. Försökt att intala mig själv att jag inte är äcklig och sprider ohyra. För det känns verkligen så.

Förhoppningsvis är detta det sista inlägget jag gör som innefattar en ledsam vägglus-historia. Hoppas innerligt att denna skit är över nu (dock anar jag att så inte är fallet).
 
Well.
 
Jag är glad nu i alla fall, hemhemma och allt. God mat och skön säng. Och så Dieseldorfen förstås.
 
Sov så gott, tards.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0