Älskade Göteborg

 
Här sitter jag med min dorf och pluggar. Eftersom vi har hemtenta och inte hade någonting schemalagt på en vecka såg jag min chans att slippa diska trettiofem gånger per dag, slippa lägga ner massa tid på att handla och att laga vettig mat och så självklart såg jag min chans att få pussa lite på fluffbollen i bild. Hon har lagt sig över kursmaterialet flera gånger och verkar tycka att det är rätt mysigt att få vara nära ändå. Sötfisen.
 
Åker snart tillbaka till korridorsrummet och det känns lite sådär alltså. Många sa att det hade tagit emot när de skulle åka tillbaka till studieorten och jag kan inte annat än att förstå dem nu. Visst finns det många fördelar och roligheter med att bo själv i en annan stad, med det nya folket man träffat under nollning och i klassen, men faktumet kvarstår att det är här jag bott hela livet och det är nog trots allt här jag trivs bäst.
 
Mor min och jag tog en promenad i skogen och hittade massvis med bebissvampar. Så nu måste jag åka tillbaka om några helger för att få plocka dem! Tur att bussen är billig, haha.
 
Nej, nu ska jag se till att få klart den här tentan.
 
Har jag sagt vad jag pluggar till förresten? Efter alla om och men (från alla estetiska yrken till forskningsutbildningar jag kollat på) blev det till slut lärare. Och jag tror det blir bra faktiskt. Åtminstone om man ser på hur det känts de här tre första veckorna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0