Korridor eller lägenhet

Har precis städat undan på mitt lilla rum. Det är otroligt hur stökigt det kan bli trots att jag inte har så mycket prylar. Förhoppningsvis har jag en fåtölj här uppe efter helgen, det är det jag saknat.
 
Korridoren och jag firar en månad ihop nu. Vad snabbt det gått! Har fått så många nya intryck att min hjärna snart exploderar, men det är verkligen lärorikt. Jag har lärt mig massor om mig själv. Som att jag bara är halvt korridorsmaterial. Jag gillar människorna som jag bor med, de är trevliga och pratsamma, och det är ofta mysigt att ha lite rörelse omkring sig. Men jag har insett att jag vill kunna välja när jag vill träffa folk. Ibland har jag sådana dagar när jag bara inte orkar prata med någon, bara vill göra min middag och sedan försvinna in i en tv-serie. Den möjligheten finns inte här, för det är alltid någon ute i köket.
 
Nackdelen med lägenhet är ju då den motsatta; jag vill inte vara ensam hela tiden varje dag, utan det känns lite gött att komma ut och prata strunt med någon medan man lagar mat. Så jag får väl helt enkelt väga för- och nackdelar och se vart jag hamnar. Hur som helst har jag inte tillräckligt med köpoäng för att få lägenhet just nu. De ligger på över 1200 p minst (man får ett poäng per dag, för er som inte vet) och jag har knappt 800. Insane. Men hört att det ska gå ner lite så småningom.
 
Strax ska jag ut och värma lite mat och efter lunchen cykla till ett seminarium. Det blir nog en bra dag.
 
Kram på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0